tisdag 4 oktober 2011

På en restaurang i Barcelona

Maken K o jag.

K har ätit upp sin efterrätt o säger:

Åhh vilken god efterrätt undrar vad den heter på "kataloniska"

Jag: Du får väl fråga.

K: Hallå, kyparen, vad heter det jag just har ätit?

Kyparen ser ut som ett S o tänker nog e han som han ska va? Tallriken är ju tom.

Men artigt frågar han hur såg det ut?

K: som en pudding.

Jag tar fram papper o penna o kyparen skriver,


(Jag var bara tvungen o fota lappen där på plats)


Fia.









6 kommentarer:

  1. Ha haha ... Var det cremé brylé??

    Gonatt på dig och så hoppas jag att det blir lungt!

    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Underbart :). Trots att jag inte tokgillar mobilibilen så plingar det strax :). Kram!

    SvaraRadera
  3. Så härligt - asgarv.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hahahaha!
    Kyparen gick säkert in köket och pekade ut er för resten av personalen ;)

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Underbart !!!
    Goldheart ville att jag skulle tala om att hon inte kan komma in på din sida vännen.
    Så nu är det gjort...
    Kramar i massor finaste du / Jane

    SvaraRadera