måndag 17 oktober 2011

Atjoo o prosit på mig!!!!

Pigg o gla men snuvig e jag.

Vill ni va me på en resa bakåt i tiden?

mor femton år, vacker som en filmstjärna,

haha, vet ej hur man roterar foton men mor o far e de.


jag med rosett, mamma, lillasyster o storebror.


bror o jag


vänster, farmors syster, farmor med mig i knät, farfar,
bror i mors knä, pappa. hans två kusiner,
längst fram mormor med syster i knät.
haha rosett i håret där med.


pappa o jag med hunden Harro.
bror skymtar där oxå.

sist men inte minst, min första charter resa som gick till

mallorca, jag var sexton år.

Nu ska jag snyta mig o sen fixa nattamat till jobb.

god måndag på er,

Fia.




12 kommentarer:

  1. vilka härliga bilder :)
    jag skrattar gott åt din gymnastik på den nedersta bilden :)
    en fin måndag till dig också - kramar

    SvaraRadera
  2. hej fialia !!

    vad roligt...jag tycker om att titta på sådana här gamla foton ! man blir lite sentimentalisk !
    blev du det ??
    och din mamma är vacker ännu idag, jag har ju sett dina bilder...

    kram och gå nu och snyt dig ! marilena...

    SvaraRadera
  3. Det är så vackert med gamla foton :)

    SvaraRadera
  4. Åh så roligt att se!! Ett måste när vi ses nästa gång är en rosett i håret ditt ;) hihihi.. Kram!

    SvaraRadera
  5. Så roligt det är med gamla bilder! Nu måste jag få upp min fotovägg, där jag har foton på hela släkten, ända från 1800-talet, med handkolorerade bilder.... Den hängde i vår lägenhet, och jag vet vilken vägg den ska upp på i huset, men det var ju det där med att komma sig för att få upp bilderna oxå.....

    SvaraRadera
  6. Vad kul att se dina foton!
    Din mamma är verkligen VACKER som en filmstjärna...
    Du är inte så dum du heller på din första utlands resa.
    Kramar i massor finaste du / Jane

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder...
    Kramisar...
    Viveka

    SvaraRadera
  8. Nostalgi på hög nivå!
    Det är så roligt med gamla bilder.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Roligt med gamla foton!
    Eller så gamla är det ju inte.
    Sött med rosett och en vig tjej där på Mallis :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Oj oj nu blev jag rörd igen TACK Fia för fina kommentaren!!! Kram

    SvaraRadera
  11. Jättekul med gamla foton :)
    Å va vig du ser ut att vara på Mallis bilden :)

    SvaraRadera
  12. Trevligt att du visar och så roligt det är att titta i gamla album, mkt trevligare än på datorn!

    Men så mkt du har hunnit med i inlägg....

    SvaraRadera