lördag 15 oktober 2011

hip hip Hurra!!!!!

 
En syltgris jag känner

Ja, vi har blivit vänner

På amelia blogg jag skrev lite grann

Och det var där vi varandra fann

Familjen syltgris kom på middag en dag

Och tänk vad trevligt vi hade hon o jag

Hela familjen är så söta

Så där hade jag ”röta”  (tur)

Jag har hälsat på i deras hem

Första gången var de fyra, nu är de fem

Just i dag fyller hon år

Lika mycket som tre personer har tår.

I morgon ska jag bilen ratta

Till syltis o henne gratta.



Vill ni gratulera så ser ni var ni ska gå in.

ha en underbar helg, själv e de jobb.

Fia



9 kommentarer:

  1. Träffa bloggvänner IRL brukar vara kul

    SvaraRadera
  2. Jag har varit inne och grattat henne på bloggen :)
    Trevligt att ni klickade in real life också!

    SvaraRadera
  3. Oj va fint du skrev om henne :) ha en skön kväll kram

    Evas blogg

    SvaraRadera
  4. nu har jag varit inne hos henne och gratulerat
    kramar

    SvaraRadera
  5. Fint...
    Ha en jättefin lördag...
    Kramisar
    Viveka

    SvaraRadera
  6. Vad fint skrivet och vad gullig du är!
    Kramar i massor finaste du / Jane

    SvaraRadera
  7. Visst är bloggvärlden härlig! Man kan faktiskt hitta riktiga vänner där!
    Grattis till henne!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig hyllningsdikt, vad duktig du är!

    SvaraRadera