måndag 21 november 2011

Novellstafetten fortsätter......

De sju dödssynderna!

Del 1, http://blogg.amelia.se/mysecretlifeonline         Åsa
2,        http://metrobloggen.se/antligenmandag           Krönikören
3,        http://blogg.amelia.se/babsblogg                    Babs
4,        http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman     Totsie


Hatet med inte så lite galenskap i blicken lyste ur ögonen på honom där han stod och iakttog de båda kvinnorna som gick in i gränden bakom restaurangen.

Kattis öppnade dörren till restaurangen där de andra väninnorna satt med varsitt vinglas framför sig. Det stod ytterligare två glas på bordet som ännu inte var påbörjade, till Helena och mig tänkte Kattis.

Kommer du ensam? frågade Diana som alltid var den som hördes och syntes mest av dem. Var har du Helena? Ni kommer ju alltid tillsammans, eller?

Kattis tittade på Diana och tänkte, anar hon något eller hur ska jag tyda den blicken, men hon kommenterade inte det hela och slog sig sorglöst ner på stolen tog en klunk vin och såg frågande ut när hon sa, jaha, jag trodde att Helena hade kommit för länge sedan. Men jag kan tala om att jag är gärna med om jag får tala om frosseri.

Med stora ögon tittade de andra på henne.................................

Nu skickar jag den vidare till  Ansepanse.
  

får önska er en bra måndag!

Fia.









    

9 kommentarer:

  1. Bra, då är dom tre som har bestämt sig för att vara med i såpan.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så bra du fick till det! Spännande och roligt är det!

    Ha det så bra!

    KRamar

    SvaraRadera
  3. Men vad spännande och klurigt!
    Ni bara skriver på helt lätt flyter det ( för er).
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Precis som Diana undrar jag var Helena är. Det får jag kanske veta i morgon.....

    SvaraRadera
  5. bra skrivet :) imorgon kommer min del
    kramar

    SvaraRadera
  6. Snygg vinkling! Nu är det flera öppna frågor, och samtidigt klarnar en del!
    Ha en bra dag!
    Ann-Mari

    SvaraRadera
  7. Det är så roligt och spännande att följa den här stafetten :-)

    SvaraRadera
  8. uj uj uj är här och läser novell och nu börjar det bli spännande. får fortsätta till nästa författare.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera