lördag 5 november 2011

Jag som nattarbetande

har under mina fem dagpass denna veckan

tisdag till fredag 10.00 -19,00

o i dag lördag 8.00- 19.00

1. saknat att gå hemma o "lulla" dagtid.

2. börjat beundra människor som får i hop livet med "kontorsstider".

3. levt på varma koppen.

4. blivit väldigt glad för alla goa kommentarer. Tack!!!

5. sett hur tvättkorgen blivit ovanligt full.
6. varit mycket osocial.

7. sminkat mig varje dag.

8. behövt siesta, varför har vi inte det?


9. ställt väckarklocka och mobil varje kväll, Hua!

10. inte läst en enda rad i någon bok.

11. inte startat upp Parvus, min bärbara lilldator, på hela veckan.


efter i i kväll, ledig tre dagar, yeahhh!!!!!

ha en fin helg!

Fia.












10 kommentarer:

  1. Punkt 8 gillar jag.
    Tack för ditt tips, super... skall provas ikväll.
    Kram
    Viveka

    SvaraRadera
  2. Jag försöker iblan att ta siesta och försöka somna men det är helt omöjligt dagtid.
    Härligt med lite ledighet nu - vila upp dig ordentligt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt å jag längtar oxå efter mina 2 dagars fri efter imon, ta hand om dig kram Fialia...

    Evas blogg

    SvaraRadera
  4. Om vi alla går ihop och kräver punkt 8 så kanske vi får det att bli lagstadgat. Men om det inte blir enligt lag så tar jag mej en siesta ändå, så fort jag får möjlighet och har jag inte möjlighet så ser jag till att få det ändå... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja varför har vi inte siesta??? JA TILL SIEASTA OMGÅENDE :). Eller nä förresten, då somnar jag inte på kvällen sen, hehe ;). Btw en lååång uppdatering kommer senare. Har jobbat idag ... missions ;) ... Kram!!!

    SvaraRadera
  6. Siesta försökte jag en gång få en chef att gå med på, men han sa nej... Jag lovar att jag skulle ha presterat mycket mer på eftermiddagen om jag bara fått sova 30 minuter, de minuterna hade han fått igen med råge, men icke....

    SvaraRadera
  7. Förstår att du längtar efter ledigheten nu!

    SvaraRadera
  8. I morgon är jag ledig. Sedan kör jag igång med mina tre nattpass!
    Punkt åtta är toppen :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  9. Vad skönt att det är över vännen.
    Kramar i massor du fina / Jane

    SvaraRadera