tisdag 3 maj 2011

En sann historia med

en papegoja som hette Kocko inblandad.

Kocko tyckte om vin!!

När vi satt o drack vin kom hon vaggande på bordet

tog tag i vinglaset med näbbet o sänkte glaset tills det kom lite vin.

Fanns det inget lyfte hon glaset o tjongade det i bordet så att

foten på glaset gick av.


När Kocko fått vin gick hon in i buren hängde sig fast med näbben,

tog fart med fötterna, gungade o började SJUNGA!

 eftersom hon hängde i näbben, stöp hon rakt ner,

då ropade hon: oj oj oj, Kocko!!

Detta hände då o då!

(nu vet du vad du har att vänta, Jane, hehe)

I dag blir det ärenden hela dagen.

Fia.







12 kommentarer:

  1. Hoppas du får en fin dag allafall kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att din dag blir bra i alla fall!


    Kramar

    Paula

    SvaraRadera
  3. Vilken cool fågel.
    Jag kanske ska ge honom lite vin så att han blir snäll och timid. Haha...
    Var finns den fågeln nu?
    Lyck till med ärendena i dag.
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  4. Sv:Jaaa ! Gör det.
    Det skulle vara jätte kul att läsa.
    Vad tråkigt med din väninna.
    Kramar igen / Jane

    SvaraRadera
  5. Är det sant... va roligt.

    Inget shortsväder idag heller, skinnhandskar och pannband på hundpromenixen.

    Imorgon skall det bli varmt enl. klart.se.

    Jag har missat ett inlägg vad jag kan se av kommentarerna. Skall läsa ikapp.

    Ha en skön tisdag.

    Kram
    Viveka

    SvaraRadera
  6. Haha, det kanske var meningen med den vitsen...... Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  7. Jamen, det är ju just den här sortens historier som gör att jag vill ha en papegoja, det är så roligt med personliga djur!
    Sv: Hahaha, ligga och läsa och göra ingenting, det är jag oxå bra på... Undrar vilket jobb jag kan få med den egenskapen?

    SvaraRadera
  8. hej fialia !!
    det var en fin Gocko, riktig vinsmakare !
    har du en papegoja ?

    hälsningar marilena ! kram...

    SvaraRadera
  9. Haha Kocko var ett passande namn då!Vilken skön papegoja, jag skrattar högt.

    kramis

    SvaraRadera
  10. Haha, ja de är rätt galna de där papegojorna... Kram

    SvaraRadera
  11. En sån rolig goja, jag som trodde att alla djur ratade alkohol.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Ja det är härliga djur verkligen hoppas du får en skön dag fialia kram

    SvaraRadera