torsdag 5 maj 2011

Den första kärleken

träffade jag vid 16 års ålder

o han var från Trinidad.

Jag var med honom dit när jag var 18 år o träffade hans familj.

Vi hängde i hop till min 20 årsdag,  då jag gjorde slut.

Lite fegt ringde jag o sa: nu e jag myndig o vill göra annat i livet!!

Just då befann jag mig tjugo mil bort o jag vet inte än i dag

hur han bar sig åt men det dröjde inte länge

förrän han stog utanför min dörr o bankade.

Men jag stog fast vid mitt beslut.

Fyra år senare flyttade jag till Tobago o bodde där i fyra år.


Där levde jag på fiske, sälja träskor o köra svarttaxi.

Som jag skrev i mitt förra inlägg har vi hållt kontakten i alla år,

det är 41 år nu vi har känt varandra o han har fått fyra barn
(med olika kvinnor o han gifte sig aldrig)


Fia.







12 kommentarer:

  1. Oj vad tankarna började snurra när jag läser inlägget... mest sörjer jag nog att jag inte har samma fina kontakt med min första kärlek.

    SvaraRadera
  2. Fint att fortfarande ha kontakten efter så lång tid!

    Sv. Tack!

    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Fullkomligt tok.diggar din historia :). (Historia som i levt liv.) Kram å ÄLG!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att ni har en sådan kontakt fortfarande.
    Och jag tycker att det låter helt fantastiskt att du har försörjt dig på att fiska och sälja träskor samt svart taxitjosan.
    Jag har ju varit med om en bilolycka för några år sedan och tappade nästan allt minne. Men mycket har kommit tillbaka. Och nu kom ett nytt minne upp.
    Min syster kände en tjej som oxå sålde träskor i Västindien. Det gick riktigt bra för henne. Jag måste nog tänka lite men jag undrar om hon heter Petra.
    Det här var ju på 70 talet tror jag...
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  5. Hon heter Camilla!
    Vi har samma pappa men inte samma mamma.
    Och hon är snart sextio.
    Ja tänk vad världen är liten om det är samma Petra.
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  6. Vad coolt i alla fall.
    Vi kan ju maila om det där sedan. Hon har i alla fall en underbar dotter med en kille som var väldigt känd förut från Kenia.
    Kramar i gen vännen / Jane

    SvaraRadera
  7. Men då måste det ju vara samma Petra...
    Haha vad kul...
    Jag har skickat mail till dig.
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  8. vad fint att ha kontakt fortfarande
    kramar

    SvaraRadera
  9. Vad häftigt. Det låter som hämtat ur en bok

    SvaraRadera
  10. Sv: ja i västra hamnen inte långt från kockum kranen ( den finns ju inte mer som du nog vet) ja det var såå fint ....kram

    SvaraRadera
  11. Vilket äventyr! Låter som en bra erfarenhet att bära med sig, och fantastiskt att ni fortfarande har kontakt!

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar erfarenhet! Har du varit tillbaka till Tobago efter dina fyra år där?

    SvaraRadera