onsdag 13 april 2011

dags att dra på smilbanden.

Hustrun bad maken att fixa lampan i hallen

Maken svarar: ser jag ut som någon jäkla elektriker?

Hustrun säger : men vill du vara snäll o laga kylskåpsdörren?

Maken: men va fan, ser jag ut som en kylmontör?

Hustrun suckar o säger men du kan väl fixa yttertrappan?

Maken: de va då själva, ser jag ut som en snickare?

Sen tar han sin jacka o går till puben.

När maken kommer tillbaka fungerar lampan, kylskåpsdörren e fixad o trappan

är lagad.
Men, säger han, har du fixat detta?

Hustrun svarade : jag satt på trappan o grät o så kom det en ung man förbi o

frågade varför jag var ledsen.

Jag berättade o han sa att han fixar det mot antingen en nybakad kaka eller sex.

Vad bra, sa maken, finns det ngn kaka kvar?

Hustrun svarade då: ser jag ut som en konditor?


Fia.




10 kommentarer:

  1. hahaha - hur kul som helst
    kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha.......

    TAck! Det hoppas jag oxå och hitills efter 2 intagna så, äch jag skriver inget om det.....

    Ha en go dag!
    Nu ska jag ge mig ut på vargspaning.......

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha ja den satt rakt på det,,,ha en skön dag filalia kram

    SvaraRadera
  4. hej fialia !!

    dagens skratt, hahahaha...

    jag frågade häromdagen min gubbe, när han skulle fixa något litet här hemma, och sa liknande stil till han: ska du fixa detta eller ska jag fråga om Göran (min granne)!

    hälsningar marilena ! kram...

    SvaraRadera
  5. hahaha, den där är skitkul ;-)

    SvaraRadera
  6. Haha !
    Den där gillade jag ! Underbar...
    Hur har det gått för sonen ?
    Kramar i massor / jane

    SvaraRadera
  7. Hihihi, tack nu somnar jag snart med ett leende!
    Jag har haft problem att komma ut till din blogg idag för när jag klickat på ditt namn så har jag hamnat på en sida där det står "innehållsvarning".
    Snart gonatt och sov gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. På mitt inlägg "påskliljor" där när jag klickar på ditt namn där du kommenterat så hamnar jag här:
    http://fiafia.blogspot.com/
    Hmm-konstigt

    SvaraRadera