fredag 19 september 2014

sex

dagar kvar tills vi åker på semester,

just nu skulle jag kunna sova första veckan känns det som.

Jaja, jag piggnar nog till.

Denna veckan har mor o jag varit hos syster yster o 

hälsat på.

Hon bor i "tjotaheiti" i ett litet torp.

Mamma i hennes kök.


mor i trädgården, vi grillade.



ny kalkat, matkällare.


En dag var det allsång på boendet,

vi sjöng allt vad vi orkade,

även mor.


så satte jag ihop ett nyinköpt bord till morsan 

o fick hennes gamla.


Har det på altanen o  i det har jag ställt alla medel o liknande som hör till

"pottan" i trädgården.

Nu e det jobb fred, lörd o måndag natt,

sen e jag leeedig!!!


FiA.









4 kommentarer:

  1. Så härligt det låter med semester och resa!

    SvaraRadera
  2. Fina somriga bilder med din mamma! Du drar iväg på semester precis i rätt tid för nu är hösten på ingång! Kramiz

    SvaraRadera
  3. ser ut som att du lyckats krama ur det sista av den svenska sommaren. Ha det så gott på semestern

    SvaraRadera
  4. den understa bilden, är det "pottan", det runda bordet ?

    nu har du väl fått resfeber ? bara 6 dagar ?

    kram, ha det gott !!

    SvaraRadera