söndag 28 september 2014

Fiesta o tradition.

Efter elva! timmars sömn kände jag mig rätt utvilad.

Började förmiddagen med ett dopp.


ca 25 gr i vattnet

därefter tog vi en promenad upp till gamla stan,

o då menar jag upp.

(kändes i benen en stund)

Vi hörde musik o ngt som smällde så in i....................

Var ju tvungna att kolla.

Aha musiken fick en förklaring.



De otroligt höga smällarna kom från dessa

o krutröken låg tjock emellanåt.



I detta läget blev jag "lomhörd"


 "araber o kristna"

det var det,

det hela gick ut på o Spanien blev fria om jag

fattat det hela rätt, hmm!!


Det var mycket folk så det blev bara ett kort på

Virgen de Casuela

kyrkan i gamla stan.


Vi gick runt lite i gamla stan 


I mitten på fotot kan man se den berömda klippan i 

Calpa.

Däruppe var jag förra året.


På eftermiddagen satt vi på dom här ett par timmar.


Sen blev det ost, kex o back gamon

hemma innan en tidig kväll i säng.

(jag vann) :)


Ny dag o vi har inga planer ännu,

tar dagen som den kommer.

FiA.







7 kommentarer:


  1. det var roligt att se dina bilder där, men
    oj, vad mycket du hunnit göra på en dag !

    "ta det litet lugnare, köp en keno", hihi !

    ha det gott kram ! härlig söndag !

    SvaraRadera
  2. Ååå va härligt ni har de. Vilket fint hus...alla tajders...
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Ååå va härligt ni har de. Vilket fint hus...alla tajders...
    Kram.

    SvaraRadera
  4. 25° i vattnet passar mig precis! :)

    SvaraRadera
  5. Ser ju fantastiskt ut!!! Enjoy!!!

    SvaraRadera
  6. En fin dag med mycket innehåll! Härligt! Kramiz

    SvaraRadera