torsdag 31 mars 2011

I morgon e de första april.


Man kan läsa om varför vi luras men jag nöjer mig med detta:

Det här var ett aprilskämt 1950.

 Öland lossnar

Den 1 april 1950 meddelade den svenska tidningen Göteborgs-Posten (GP) att Öland lossnat från

havsbotten och flutit in mot den svenska kusten.


Nästa var sanning, men svårt att tro.

Den 1 april 2008 rapporterades det att UEFA kräver att hamburgerrestaurangen Max i Borås Arena

stängs under U-21 junior-EM i fotboll (2009), eftersom konkurrenter till UEFA:s sponsorer

(McDonald's var en sådan) inte får sälja något i arenorna under mästerskapet. Det var sant, Max

vägrade stänga och matcherna flyttades till Halmstad där ingen hamburgerrestaurang fanns.



Man luras i många länder o kallar den som blir lurad för olika saker.

April, april på er! 

Fia.

3 kommentarer:

  1. Haha!!!

    Det är något fel i din länkning.
    När jag trycker på ditt namn inne hos mig så kommer jag till något felmeddelande.
    Jag gick in på din amelia blogg och klickade mig hit.
    Får jag länka dig på min sida ?
    Vill ju fråga först.
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  2. Nu har jag länkat till dig tjejen.
    Sv: Nu är dottern hemma igen. (Underbart)
    Jag hoppas att du inte blev ledsen när jag skrev som jag gjorde.
    Jag är ganska dålig på att formulera mig.
    Jag utgick ifrån mig själv och jag vet ju inte hur det är att ha en son tyvärr.
    Jag och barnens pappa försökte att få barn i många många år. Och till sist så fick vi åka till Vietnam och hämta vår första dotter. Två år senare så åkte vi till Kina och hämtade vår andra dotter. Sedan så stod vi i kö för att få åka till Colombia och hämta en liten pojke.
    Men det blev inte så för att min då varande man flickornas pappa träffade en annan.

    Ojojoj ! Det här blev väldigt långt. Det var inte meningen fingrarna bara sprattlade amok på tangentbordet.
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  3. Nu har jag läst på din gamla ameliablogg. Har du skrivit inlägget Med min son än?
    Vilken stark och svår upplevelse du har varit med om !
    Och vad bra du berättade den.
    Tack för att jag fick läsa den.
    Kramar i massor / Jane
    Ps. Nu gick det att klicka sig direkt hit på namnet.ds

    SvaraRadera