onsdag 30 juli 2014

Man ska aldrig säga aldrig

  kan jag skriva under på.

Var hos svågern med fru,

dom som sålde allt, sa upp sig o skaffade en liten gård i Småland

för att bli självförsörjande.

En dröm som blev verklighet.

undertecknad utanför lammhagen.
dammprojekt
morgonutsläpp för kycklingar o mödrar.
Svägerskan på väg att mata värphönorna.

Kul o se hur välkommen hon han var i hönsgården. 

Vilket morgonkackel, hehehehehe
Lammhagen ska bli större, staket ska upp.
en av odlingarna.

De jobbar från tidig morgon

till sen kväll och verkade så tillfreds med livet.

Vi körde kustvägen hem från Halmstad o norrut.

stannade för ett dopp i Falkenberg.
Var på Öströö gård en ekologisk (får) gård utanför Varberg o köpte olika goda

varianter av lamm o får.

bla, fårchips, skivad rökt lammfiol o färdiga

lammspett som vi grillade när vi kom hem.

Ha en fortsatt skön sommar.

FiA.









5 kommentarer:

  1. Hej Fialia ....va mysigt det låter o jag tycker det är så fräckt att faktiskt klara sig på sitt eget o va kul att sköta allt oxå ser mysigt ut ..ha du oxå en skön dag kram

    SvaraRadera
  2. Vad härligt! På sikt vill jag gärna också downshifta.
    Ha en fin dag! <3

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att deras beslut är oerhört inspirerande, men landet är inte för mig. Jag tillbringade mina första 16 år i livet på landet - aldrig mer...

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart liv de valt! Säkert mycket jobb men säkert också mer tillfredsställande för dem! Fina bilder! Kramiz

    SvaraRadera
  5. Det livet låter som om jag skulle kunnat anamma! Låter jättehärligt!

    Kram

    SvaraRadera