söndag 19 januari 2014

Nu längtar

jag verkligen till semestern.

Ute e de vitt o kallt,  brrrr!!!!!!


inte "my-cup-of-tea"

Sitter helst inne o kurar nu.

Tycker det blir värre med åren. 

Vi ska titta på ställen med

långtidsuthyrning.

Siktar på att bli borta mellan sex o åtta veckor nästa år.



Vi ska bo i Santiago denna ggn,

en liten fiskeby som har mest soltimmar på ön.

Så är ser  huset ut om ni e 

intresserade

http://www.homeaway.se/semesterhus/p420349

Vi var där o fikade med ägarna förra året.

I dag blir det bio, hundraåringen.................

ska bara palta på mig en miljon paltor först.

Fia.










6 kommentarer:

  1. Härligt att ha nåt att se fram emot..
    Ha en bra kväll !!

    SvaraRadera
  2. Det är just innesittandet som gör att jag gillar vintern så mycket ;-) Inget tjat om att vi måste ut i solen/friska luften/gå till stranden/grilla... Nej, helt OK att sitta i soffan med katt, te och bok. Härligt! Men jag förstår att om en gillar sol så blir det skönt att bryta av i vintern med en solsemester!

    SvaraRadera
  3. Jodu, det var inte kul att gå ut genom dörrarna på Arlanda igår kväll och mötas av kylan, snön och mörkret. Jag förstår inte riktigt varför man bor där man bor?
    Gissa om jag är avundsjuk på våra vänner som bor på Gran Canaria under vinterhalvåret!!!! Förstår att du längtar till fina La Gomera!!! Och snart får du åka dit!

    SvaraRadera
  4. För två år sen hade jag knappt hört talas om Gomera. Och nu åker den ena efter den andra dit! Så det kan bli. Hoppas ni får det underbart.

    SvaraRadera
  5. låter gott att stanna borta så länge :) trist med kyla håller med ha en god dag kram

    SvaraRadera
  6. kikar in & kollar läget bara :) kram

    SvaraRadera