måndag 7 oktober 2013

ICA Maxi

o jag har sagt upp bekantskapen.

ICA Maxi, Solna


Efter att ha handlat (med scanner) i lite över

ett år e jag trött på att bli kollad av en kassörska VAR O VARANNAN gång.

Dessutom har det stämt på öret varje gång!!!!!!!!!

Så nu WILLY`S
ska jag inte va otrogen mer.


O nu lite skvaller:

Willy, en tysk man, öppnade Willys i Kungsbacka,

han brukade själv gå ut på parkeringen o samla ihop matvagnarna o 

hälsa oss kunder välkomna.

Han gifte sig med en av kassörskorna.

Senare blev det ju uppköpt o öppnade på fler ställen.

FiA.






10 kommentarer:

  1. Fy så trist! Förstår att du sa upp bekantskapen med ICA, sådant där skapar ju bara så mycket merarbete för kunden! Vi handlar också på Willys, men den här veckan ska vi testa vårt nyöppnade City Gross, Kramiz

    SvaraRadera
  2. :D nu fick du mig att googla och läsa om Willys :)
    förstår att du tröttnat på att alltid bli kontrollerad så där
    kramar

    SvaraRadera
  3. Jobbigt att bli kollad varje gång! Jag slutade scanna mina varor, alltid var det någon vara som inte lät sig bli scannad, eller som jag glömde scanna eller som inte gick att radera från scannern och så blev jag ju alltid kollad också! Nu låter jag allså bli.
    Intressant det där med Willy, det hade jag ingen aning om!

    SvaraRadera
  4. Jag har också blivit kollad, å det har då berott på om jag har köpt 3 grejer av samma sort å jag har scannat samma vara 3 ggr, då larmar den.
    Bus är lugnare ikväll, hon är väl så trött hon me... Gömmer man gosedjuren så går dt över snabbare. Det är första gången vi har stött på det här...
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Jag har också blivit kollad, å det har då berott på om jag har köpt 3 grejer av samma sort å jag har scannat samma vara 3 ggr, då larmar den.
    Bus är lugnare ikväll, hon är väl så trött hon me... Gömmer man gosedjuren så går dt över snabbare. Det är första gången vi har stött på det här...
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Ohh, historien bakom, intressant! Vi har kanske tur, vi brukar nästan aldrig bli kollade, det är säkert ett halvår sen sist för mig. Och då hade jag köpt en rulle vitt papper, så det var inte så svårt att bli kollad...

    SvaraRadera
  7. Jag är övertygad om att du gjort rätt val.
    Själv är jag en inbiten Willyskund. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag handlar på Coop och använder scanner, nu var det faktiskt ett bra tag sen jag blev "kollad" (peppar peppar ta i trä!)

    SvaraRadera
  9. Sv: tack snälla :)
    en fin onsdag till dig
    kramar

    SvaraRadera
  10. Hoppas jobb natten gick bra & att du får en skön torsdag kram

    SvaraRadera