tisdag 8 januari 2013

Tilt i termostaten

hette min förtsa blog, med tanke på att

jag kommit in i klimakteriet och det hände "konstiga"

saker.

Så här lät ett inlägg 2010.


Tandläkare, för vissa går det rysningar genom kroppen vid tanken på att gå dit.
Förr om åren belönade jag mig genom att efter varje tandläkarbesök köpa ett par skor. Nu bor jag sedan 18 år på vischan och behöver knappt skor, möjligen tofflor och stövlar. Men stövlar tar väldigt stor plats och är inte lika roligt att köpa. Eller? Har faktiskt inte belönat mig på länge. Ska nog fundera på det igen.
När jag går till tandläkaren brukar jag inte sminka mig (även om det behövs nu för tiden) för det slår aldrig fel, ett finger i ögat eller ett tryck mot näsan så att ögonen tåras. Så där satt jag i tandläkarstolen när en vikarie för min ordinarie glider fram mot mig. Solbränd, bredaxlad med vackra ögon och ett ännu vackrare leende.
Det här ska nog gå bra tänkte jag. Han lägger sin ena gummihandskbeklädda hand på min panna, svalt och skönt!
Då precis då gör sig tilten påmind. Svetten börjar att rinna utmed brösten för att stiga uppåt!? Jag känner hur den sköna handen börjar halka åt sidan och hur svettdropparna letar sig neråt längs med öronen. Skit, skit tänker jag och får ett desperat uttryck i ögonen när jag försöker att tänka bort svetten. Jag kikar lite försiktigt på honom för att se hur han ser ut. Med ett fånigt leende säger jag : tilt ha ha. Men med munnen full av saker blev det något helt annat. (Stoppa två fingrar i munnen och säg tilt så förstår du vad jag menar.) Ja ha säger han lite osäkert och tycker nog att denna personen som ser galen ut i ögonen säger obscena saker och svettas som en grovarbetare ska jag se upp med.
Han såg ganska lättad ut när jag betalade och gick.


 


Nu tar jag blogpaus, förkylning o jobb, ingen "gaist"!!!


 FiA.

13 kommentarer:

  1. vilket härligt inlägg :)
    krya på dig nu vännen
    kramar

    SvaraRadera
  2. Haha! Men inte låter det så obscent att säga tilt, inte ens med två fingrar i munnen!

    SvaraRadera
  3. Hihi! Inte lätt det där med vallningar!

    SvaraRadera
  4. Haha, jag kan tänka mig att han tyckte det var lite konstigt. Sv: Ingen brandrisk i melbourne just nu, men jag har skrivit ett inlägg om just bränderna idag. Kram

    SvaraRadera
  5. Hehehe,,,nu fick jag ett riktigt gott skratt att börja dagen med...Jag kan riktigt se dig framför mig där du sitter i stolen! Dessa vallningar är inte roliga och kommer på de mest olämpliga tider!! Kramiz

    SvaraRadera
  6. he he ja det är hemskt :( här nyses det hela tiden hua hoppas du har det gott kramen

    SvaraRadera
  7. Då får du vila, ta det lugnt (så gott det går) och hör av dig när blogglusten är tillbaka. Kram så länge!

    SvaraRadera
  8. Här sitter jag med två fingrar i munnen och säger tilt men det låter så konstigt....;)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Krya på dig vännen♥

    Har du missat att vi ska flytta?
    Vi har köpt ett annat hus, som vi håller på att renovera. Så roligt så :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt inlägg.
    Jag önskade verkligen att man kunde få en lite förvarning innan dom djävla svallningarna kommer...
    Hua.
    Jag hade en som du känner hos mig i går kväll.
    Vi drack massor av gott kallt vin och åt gott...

    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  11. Haha, en sån jobbig situation, har aldrig varit rädd för tandis.
    Ha en skön bloggpaus!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Kikar in & hoppas allt är bra med dig, jag önskar dig oxå en skön fredag kramen

    SvaraRadera